Mete Tamer Omur
/ İş sanal başarı gerçek
Her biri farklı farklı kulvardan iş yaşamına adım atar. Aydemir
Şahin, Ulaş Kaçmaz ve Mehmet Özkanın yolları, yayıncılık
alanında faaliyet gösteren bir şirkette kesişir.
Uzun bir sürenin ardından da üçlü, kendi hikayelerini yazmak
için 2011de Konatusu kurar. Hayallerinde farklı bir ürün
geliştirme olsa da sermaye olmayınca, en iyi iş, bildiğin
iştir mantığıyla sistem entegrasyonu gibi işlerle para kazanma
yoluna giderler. 2014te ise Kuban Altanın da ekibe
katılmasıyla Zero Densityle yeni bir süreç başlar. Dört ortak,
oyun teknolojisini kullanarak dünyanın en gerçekçi sanal
stüdyosuyla önemli bir ilke imza atar. İstanbulda başlattıkları
hikayeye bugün İzmirde devam eden ve dünya devleriyle çalışan
genç girişimcilerin gündeminde ise Hollywood sinema sektörü var.
ZERO Density... Aslında istendiğinde teknoloji alanında da bir
dünya markası yaratabilmenin en somut örneklerinden biri. Ben
bunu yapacaktım ya da benim de aklıma gelmişti söylemlerini
eyleme, üretime dönüştüren bir yapı... Zero Densitynin
kurucuları Kuban Altan, Mehmet Özkan, Aydemir Şahin ve Ulaş
Kaçmaz ile hem hayata geçirdikleri farkındalıkları hem de
gelecekle ilgili planlarını konuştuk. Her şeyin
yayıncılık-prodüksiyon alanında faaliyet gösteren İstanbuldaki
şirkette başladığını söyleyen Aydemir Şahin, hikayenin devamını
şöyle aktardı:
PARALARI YOKTU
Ben, Mehmet Özkan ve Ulaş Kaçmaz, hepimiz farklı tarihlerde o
şirkette çalışmaya başladık. Uzun süren profesyonel iş hayatının
ardından da yeni bir şeyler yapmak için nokta koyduk ve 2011de
post prodüksiyon sektörlerine yeni bir soluk getirmek, yaratıcı
fikirlerle yeni yaklaşımlar ve çözümler üretmek amacıyla
Konatusu kurduk. Teknoloji odağında üretime dayalı farklı
hedeflerimiz vardı, ama paramız yoktu. Bu nedenle daha önce
çalıştığımız şirketteki aynı işimizi devam ettirdik. Sistem
entegrasyonu alanında çalışmaya başladık. Belli bir sermaye
birikiminin ardından da daha önceki şirketten müşterimiz olan ve
işinden memnun olmayan Kuban Altan ile güçlerimizi birleştirme
kararı aldık. Ve, 2014te Zero Density ile yeni bir yola
çıktık.
OLMAYANI YAPTILAR
Geliştirdikleri ürünle ilk başta Mart 2016da Dubaide orta ölçekli bir
teknoloji fuarına katıldıklarını anlatan Kuban Altan ise, Ürüne
inanıyorduk, ama kendimizi test etmemiz gerekiyordu. İnanılmaz
bir ilgiyle karşılaştık. Oradan aldığımız geri bildirimle bu kez
yönümüzü Amerikaya çevirdik. Bir ay gibi sürede bu kez
Amerikada çok önemli bir fuarda yerimizi aldık. Ve iki ürün
satışıyla Türkiyeye geri döndük. Biz, dünyanın en gerçekçi
sanal stüdyolarını yaratan bir teknoloji şirketiyiz. Artırılmış
gerçeklik, yayıncılık, canlı etkinlikler ve e-spor gibi
sektörler için yaratıcı çözümler buluyoruz. Sanal stüdyo, var
olan bir alan. Ama biz bu endüstride taşları yerinden oynattık.
Oyun teknolojisini baz alarak bir devrim yaptık. Şu anda bu
konuda tekiz. Bizim yaptığımızı yapmaya çalışıyorlar, ama henüz
başaran yok diyerek 2014te kurulan bir şirket olarak dünya
piyasalarında yerlerini aldıklarını dile getirdi.
ULUSLARARASI MÜŞTERİ
GERÇEK zamanlı görsel efektlerle sanal prodüksiyonu geleceğe
taşıdıklarını anlatan Mehmet Özkan, tamamen Unreal Engine
teknolojisini kullandıklarını belirterek, Gelişmiş gerçek
zamanlı compositing araçları ve özel keying teknolojisiyle
Reality ürününün yaratıcısıyız. Markamız olan Reality,
sektördeki en foto-gerçekçi gerçek zamanlı 3D sanal stüdyo ve
artırılmış gerçeklik platformu olarak tanımlanabilir. Ortalama
100-150 bin dolarlık bir çözüm. Türk malı ucuzdur algısının
aksine, piyasanın en pahalısıyız. Şu an aralarında FOX, CANAL+,
BBC gibi 30 yakın uluslararası müşterimiz var. Amerikadan
Çine, Vietnamdan Rusyaya, Kanadadan Hindistana kadar 20ye
yakın ülkeye ihracat yapıyoruz bilgisini verdi.
STADYUMA EJDERHA KONDU
YAPTIKLARI çalışmaların dünyanın en popüler oyunlarından League
of Legendsın üreticisi Riot Gamesin dikkatini çektiklerini
söyleyen Ulaş Kaçmaz, 130 milyon oyuncusu olan Leageu of
Legendsın her yıl bir ülkede dünya şampiyonası finali oluyor.
2017 finali de Çinde yapıldı. Bizim ürünümüzü kullanarak oyunun
kahramanı ejderhayı sanal gerçeklik teknolojisiyle stada
soktular. Ejderhanın giriş yaptıktan sonra kükremesi ve
izleyicileri selamlaması oyundaki performansını aratmadı. Bunu
100 bine yakın kişi stadyumda, 40 milyon kişi ise internetten
canlı takip etti. 40 milyonla, dört yılda bir yapılan dünya
futbol şampiyonalarının tam 4 katı üzerinde bir izleyiciye
ulaşıldığını öğrendik diyerek geliştirdikleri teknolojinin
gerçeklik etkisini aktardı.
ZMİRE TAŞINDILAR
ZERO Density, 2014te İstanbulda kurulmuş olsa da bu yıl
merkezini İzmire taşıma kararı aldı. Bu kararla birlikte
şirkette bir de kurumsallaşma hamlesi başladı. Teknoloji
sektöründe 30 yılık deneyimle uluslararası tecrübeye sahip CEO
Tijen Armağan, bu süreci şöyle aktardı: Yaptığımız iş anlamında
İstanbulda olmamız gerekmiyordu. Trafik, hayat pahalılığı gibi
durumlar teknoloji odaklı bir firmanın üretkenliğine engel
oluyordu. Onun için rotayı İzmire çevirdik. Kurucularımızın
yanı sıra 18 kişilik kadromuzun 15i İstanbuldan İzmire
bizimle geldi. İzmirin insan kaynakları konusunda büyük
potansiyeliyle şimdi daha da büyümek istiyoruz. Hizmet odaklı
tamamen ihracat yaptığımız için de Ege Serbest Bölgesini
seçtik.
GÖZLER HOLLYWOODA
ULAŞ Kaçmaz, Avrupa, Rusya ve Amerikada ofis açma
hazırlıklarımız sürüyor. Reality ile geleceğin medyasını
tanımlıyoruz. Yıllık cirosu 15-20 milyar dolar olan 15e yakın
müşterimiz var. Gelecek planlarını bizimle yapıyorlar.
Türkiyeden çıkıp, global bir marka olma yolunda ilerliyoruz.
Şimdi yayıncılığın yanına film endüstrisini eklemeyi
planlıyoruz. Burada da rotamızda Hollywood sinema sektörü var
diyerek gelecekle ilgili planlarını paylaştı.
KISA.. KISA..
* Aydemir Şahin, 2016da Amerikada Kanadalılara sattıkları
ürünün kendilerine ödül getirdiğini söyleyerek, Yayıncılığın
oskarı olarak nitelendirilen IBCde içerik yaratma dalında
yenilikçilik ödülü ile jüri özel ödülünü kazandık diyerek
başarılarının tescillendiğini aktardı.
KAYNAK : http://www.hurriyet.com.tr
|